شاهتيرها و تيرچه ها در ساخت و سازهاي مسکوني
نوشته شده توسط : mehdi

چگونگي ساخت شاهتيرها براي استفاده در ساخت و سازهاي مسکوني مطابق با آيين نامه بين المللي ساختمان 2012 را بياموزيد. ياد بگيريد که آنها را دقيقا در چه مکاني قرار دهيد، آنها را تا ميزان کافي مقاوم کرده و اتصالات آنها را به طور دائمي تقويت کنيد. مرجع تخصصي تيرچه صنعتي در

تيرچه تخت يا شاهتير تحتاني؟

شاهتير عرضي در مکاني قرار مي گيرد که سقف و اتصالات آن مستقيما بر روي آن قرار مي گيرد. اين شاهتيرها نياز به ساز و کار متفاوتي در پي ساختمان و پايه ستون ها دارند.

پي ساختمان نياز به شکاف هايي براي قرارگيري شاهتيرها دارد. پايه ها بايد به گونه اي ساخته شوند که قسمت فوقاني آنها داراي ضخامت يکساني با شاهتير قرار گرفته در زير تيرچه بتني سقف داشته باشد.

شاهتيرهاي تحتاني همچنين تنها راه کارآمد براي تقويت سيستم هاي کف ضعيف هستند. تيرهاي تخت نيز به گونه اي ساخته مي شوند که انتهاي شاهتيرها در تراز يکساني با بالاي تيرچه ها قرار بگيرد. اين مدل شاهتيرها نياز به وجود شکاف هايي بر روي تير دارند که بر روي ديوار پي قرار بگيرند.

همچنين به نوارهاي عرضي يا گيره ها براي کمک به ايجاد اتصال دائمي در تيرچه ها نياز است. توجه داشته باشيد اين نوارهاي عرضي در آيين نامه بين المللي ساختمان 2012 تاييد شده اند اما استفاده از آنها در برخي محل ها ممنوع است.

گيره هاي تيرچه نيز يک الزام براي تمام تيرهاي تخت مي باشد که در اکثر سيستم هاي کف سازي هاي مهندسي مورد استفاده قرار مي گيرد.

چگونگي مکان يابي شاهتير

به راحتي مي توانيد با پرينت گرفتن از نقشه ها و مقايسه محل قرارگيري تيرها با محل قرارگيري ديوارهاي باربر متوجه اين موضوع شويد.

آنها بايد دقيقا با يکديگر سازگار باشند. توجه داشته باشيد که حتي تغييرات جزئي در محل قرارگيري ديوارها بايد در جانمايي شاهتيرها لحاظ شود.

اگرچه برخي آيين نامه ها مقدار جزئي خروج از محوريت بين تيرچه استاندارد و ديوار را مجاز مي دانند اما ما به هيچ عنوان توصيه نمي کنيم.

براي ساخت شاهتيرها و اطمينان از مستقيم بودن آنها، از يک رشته طناب استفاده کنيد. از روش ديگري استفاده نکنيد مگر اينکه از صحت نتايج آن کاملا مطمئن باشيد.

مونتاژ يک شاهتير

نسل جديدي از شاهتيرها با اتصالات پيچي موجود مي باشد. آنها مطابق آيين نامه و داراي اتصالات قوي هستند.

همچنين امکان جابجايي آنها با کاميونت هاي کوچک نيز وجود دارد. اگر شما علاقه به مونتاژ کاري داريد مي توانيد از اين محصولات استفاده کنيد.

منبع





:: بازدید از این مطلب : 92
|
امتیاز مطلب : 0
|
تعداد امتیازدهندگان : 0
|
مجموع امتیاز : 0
تاریخ انتشار : یک شنبه 7 مرداد 1397 | نظرات ()
مطالب مرتبط با این پست
لیست
می توانید دیدگاه خود را بنویسید


نام
آدرس ایمیل
وب سایت/بلاگ
:) :( ;) :D
;)) :X :? :P
:* =(( :O };-
:B /:) =DD :S
-) :-(( :-| :-))
نظر خصوصی

 کد را وارد نمایید:

آپلود عکس دلخواه: